Zaloguj sięZałóż konto
Schowek (0)
» » Menopauza. Pozostań sobą....naturalnie!!! Naturalne sposoby na

Nasze hity

Kontakt

  • E-mail:sklep@vitavita.pl
  • Telefon
    531561292
  • Godziny działania sklepucoziennie 9.00 - 21.00, w soboty 10.00 - 14.00

Menopauza. Pozostań sobą....naturalnie!!! Naturalne sposoby na

Data dodania: 23-07-2015
altPierwsze objawy menopauzy już za Tobą? Nie czujesz się sobą? Możesz sobie pomóc.... naturalnie.Czy wiesz, że pluskwica groniasta łagodzi napady gorąca, zwiększa produkcję śluzu i wykazuje działanie uspakajające, a np. dzięgiel chiński dzięki zawartości fitoestrogenów  jest pomocny  w łagodzeniu objawów menopauzy, takich jak: nadmierne napięcie nerwowe, trudności w zasypianiu, zmiany skórne? Poczuj się wolna i piękna, niech menopauza nie będzie dla Ciebie udręką, a po prostu kolejnym etapem, naturalnym, nieuniknionym procesem.


Menopauza nie taka straszna. Sprawdź, jak łagodzić jej objawy


Pierwsze objawy menopauzy nie powinny łączyć się z przerażeniem ani smutkiem żadnej z kobiet. To cykl zachodzący całkowicie naturalnie i tak, jak wszelkie reakcje biologiczno-chemiczne, rządzi się ona swoimi prawami, których skutki można załagodzić. Ale zacznijmy od początku.

 

Czym jest menopauza?


To proces, którego przyczyną jest osłabienie funkcji hormonalnej jajników, a co za tym idzie – zatrzymania menstruacji. To okres, podczas którego w ciele kobiety zachodzi mnóstwo zmian: obniżeniu ulega poziom estrogenów, progesteronu i testosteronu, a zwiększa się nasycenie hormonu folikulotropowego oraz luteinizującego.

„ Menopauza pojawia się u kobiet na ogół około 50 roku życia, ale okres premenopauzalny może rozpocząć się już po 35 roku życia. Przyjmuje się, że średnia długość życia Pań w Polsce wynosi około 80 lat, a zatem na okres około i pomenopauzalny przypada niemal ½ życia kobiet” *


Czym objawia się menopauza?


Istnieje około 40 książkowych objawów, ale większość kobiet odczuwa zaledwie kilka z nich. Najczęściej są (jest) to:

•    bóle głowy i uderzenia gorąca
•    bóle pleców
•    suchość w pochwie
•    zmniejszona sprężystość piersi
•    zmniejszona masa kości, a zwiększona ich kruchość
•    nietrzymanie moczu
•    huśtawki emocjonalne
objawymenopauzy

 
Należy jednak pamiętać, że każda kobieta to inny organizm. W zależności od indywidualnych cech każdej z nich, objawy mogą być bardzo nasilone i uciążliwe lub  zupełnie  niezauważalne. Poza efektami fizycznymi, takimi jak na przykład: bóle głowy i uderzenia gorąca, pojawiają się oznaki psychiczne, m.in. huśtawki emocjonalne, lęki, spadek libido, brak koncentracji.
 

Twój tryb życia ma wpływ na przebieg menopauzy


Na podstawie badań biologiczno-psychologicznych wysunięto jeden podstawowy wniosek – to, jak kobieta funkcjonowała przed rozpoczęciem procesu menopauzy ma ogromny wpływ na jej późniejszy przebieg. Prowadziłaś w miarę rozsądny tryb życia? Odżywiałaś się racjonalnie? Jeśli tak to istnieje duże prawdopodobieństwo, że wyżej wymienione objawy nie będą Cię niepokoić, a Twój organizm bardzo dobrze poradzi sobie z naturalnymi zmianami zachodzącymi w Twoim układzie hormonalnym.

 

Co robić, by zmniejszyć intensywność objawów menopauzy?


1. Dieta

Dieta zalecana w tym czasie to ta podobna do wegetariańskiej, uboga w tłuszcze i cukry proste. Postaw na produkty w jak najmniejszym stopniu przetworzone, pełnoziarnisty chleb i morskie ryby.
Zrezygnuj z alkoholu lub zmniejsz go do minimum, a z jadłospisu wyłącz mięso wieprzowe. W menu warto umieścić oliwę z oliwek.

2. Zioła

Kobiety przed kilkuset laty korzystały wyłącznie z naturalnych składników występujących w przyrodzie. Zioła to najlepsze co można podarować organizmowi, a poprawnie dobrane i łączone mogą zdziałać cuda. Oto kilka przykładów tych, najlepszych na zmniejszenie intensywności objawów menopauzy:

•    Pluskwica groniasta a menopauzapluskwica_groniasta
◦    stymuluje te same ośrodki mózgowe, które pobudzane są przez estrogeny
◦    łagodzi objawy menopauzy
◦    bezpieczna dla kobiet
◦    działa przeciwzapalnie oraz rozkurczowo
◦    łagodzi napady gorąca
◦    zwiększa produkcję śluzu

•    Dzięgiel chiński a menopauza
◦    wzmacnia odporność organizmu
◦    poprawia witalnośćalt
◦    zwiększa energię
◦    poprawia przepływ krwi w organizmie
◦    obniża ciśnienie tętnicze
◦    wzmacnia mięśnie macicy
◦    zwalcza trudności w zasypianiu
◦    niweluje zmiany skórne

•    Lukrecja a menopauzalukrecja
◦    antyalergiczna
◦    przeciwzapalna
◦    antybakteryjna
◦    moczopędna
◦    pobudza działalność estrogenów

•    Niepokalanek pospolity a menopauza
◦    wykazuje działanie estrogenne
◦    łagodzi uderzenia gorącaniepokalanekpozspolity
◦    redukuje nadwrażliwość piersi
◦    reguluje funkcjonowanie podwzgórza oraz przysadki mózgowej
◦    pobudza rozwój pęcherzyków jajnikowych
◦    poprawia samopoczucie fizyczne oraz psychiczne

•    Żeń-szeń a menopauza
◦    działanie ochronne tkanki kostnejzenszen
◦    łagodzi huśtawki emocjonalne
◦    dodaje energii
◦    poprawia wygląd skóry
◦    przeciwdziała wypadaniu włosów

•    Skrzyp polny a menopauzaskrzyp polny
◦    mineralizuje kościec i zapobiega jego odwapnieniu
◦    zapobiega nadmiernemu krwawieniu
◦    przeciwdziała pojawieniu się zmarszczek
◦    utrzymuje włosy, skórę oraz paznokcie w dobrej kondycji

•    Drapacz lekarski a menopauzadrapaczlekarski
◦    zwiększa produkcję progesteronu
◦    ma właściwości przeciwzapalne
◦    pomocny w stanach wyczerpania psychicznego, histerii, depresji
 







3. Terapia hormonalna

Przeciwwagą do zabiegów opartych na ziołach jest terapia hormonalna. Polega ona na podawaniu kobiecie określonej dawki hormonów syntetycznych. Należy pamiętać, że takiemu leczeniu nie może podlegać każdy. Chora wątroba, tendencja do zakrzepów oraz choroba naczyń wieńcowych – występują u Ciebie? Jeśli tak, to pod żadnym pozorem nie możesz stosować tego typu terapii.

Jest to kuracja czysto chemiczna , więc pociąga za sobą sporą ilość efektów ubocznych, na które nie każda kobieta jest gotowa i świadoma. Czasami mogą być one bardziej uciążliwe niż same objawy menopauzy. Czy warto poddać się terapii hormonalnej? To zależy tylko od Ciebie. Pamiętaj jednak, że istnieją sprawdzone, naturalne sposoby, które nie pociągają za sobą skutków ubocznych.

4. Witaminy

W czasie menopauzy organizm cierpi na niedobór hormonów – estrogenu i progesteronu, a tym samym kolagenu, który odpowiada za kondycję skóry. Każda kobieta powinna dbać o swoje zdrowie, ale również wygląd, by zachować energię i piękno jak najdłużej, dlatego warto wziąć pod uwagę witaminy takie jak:

•    witamina C
◦    wspomaga proces tworzenia kolagenu i zapobiega powstawaniu zmarszczek

•    witamina A
◦    pomaga utrzymać skórę w dobrej kondycji

•    magnez
◦    poprawia czynności nerwów oraz mięśni
◦    zwiększa zdolności intelektualne

•    żelazo
◦    pomaga pozbyć się uczucia zmęczenia

•    miedź
◦    chroni skórę przed przebarwieniami


Spokój i energia w czasie menopauzy


„Ryzyko depresji u kobiet w okresie menopauzalnym jest 2-5 razy większe niż w okresie przed rozpoczęciem się zmian menopauzalnych i po zakończeniu menopauzy” *
kobieta
Dolegliwości ze strony układu nerwowego w okresie menopauzy  są czasami tak intensywne, że kobieta nie czuje się sobą. Wybucha płaczem „z byle powodu”, najmniejszy problem urasta do rangi katastrofy. Cierpi zarówno kobieta jak i jej najbliższe otoczenie. Ryzyko depresji u kobiet w okresie przekwitania jest podobno 5 razy wyższe, niż u innych kobiet. Naturalne produkty, które wspomogą prace układu nerwowego, ukoją nerwy i pozwolą znów cieszyć się życiem to:

◦    witaminy z grupy B- są niezbędne do prawidłowej pracy układu nerwowego oraz do syntezy niektórych hormonów. Zapobiegają migrenom, uśmierzają ból głowy.
◦    magnez – jest konieczny do poprawnej czynności nerwów i mięśni, zwiększa zdolności intelektualne
◦    żeń-szeń syberyjski-  dodaje energii i jest pomocny w lekkich stanach depresyjnych.
◦    żelazo- pomaga pozbyć się uczucia znużenia i zmęczenia.


Metabolizm i ładna sylwetka podczas menopauzy


„Po 60 roku życia masa mięśniowa zmniejsza się u kobiet o około 12% przy jednoczesnym zwiększeniu masy ciała o 18% „ *

Kluczem do zachowania ładnej sylwetki sprzed rozpoczęcia się procesu menopauzy są posiłki – regularne i bogate w wartości odżywcze. Zachowaj aktywność fizyczną, a jeśli twierdzisz, że do tej pory nie miałaś na to czasu, to teraz jest najlepsza pora. Zadbaj o kondycję swojej fizyczności oraz psychiki, a żadne z objawów menopauzy nie będą Ci straszne.

Bibliografia:
Lewiński A., Menopauza bez tajemnic
Jackson N., Okres menopauzalny. Równowaga hormonalna naturalnie.
Rona Zoltan Menopauza. Przechodzimy naturalnie
Podziewska Zawada M. Otyłośc i cukrzyca u kobiet w okresie menopauzy- zapobieganie i leczenie. Przegląd Menopauzalny, 1,5-9
* żródło "prezentacja pt: "menopauza" - źródło: Calivita.pl
wikipedia

 

menopauzareklama



DEFINICJE

PREMENOPAUZA- czyli okres przed menopauzą. Organizm kobiety zaczyna produkować coraz mniej hormonów, krwawienia stają się nieregularne i coraz bardziej skąpe, lub wręcz odwrotnie, stają się obfite i długotrwałe, mogą pojawić się objawy takie jak uderzenia gorąca, problemy z krążeniem krwi, bezsenność, spadek libido, wiotczenie skóry i wiele innych. Premenopauza może wystąpić już po 30 roku życia a może nie wystąpić wcale. Ryzyko wystąpienia premenopauzy jest wyższe u kobiet, których Mamy i Babcie miały premenopauzę, u kobiet wyczynowo uprawiających sport oraz wśród tych, które długotrwale się odchudzały.

POSTMENOPAUZA- okres po menopauzie. Menopauzą nazywamy ukończenie miesiączkowania. Miesiączkowanie uznajemy za zakończone, gdy od ostatniego krwawienia minęło 12 miesięcy. Przyjęło się, że na cały okres po menopauzie mówimy nadal menopauza, tymczasem powinniśmy używać terminu postmenopauza.

KLIMAKTERIUM– inaczej przekwitanie to cały okres obejmujący premenopauzę, menopauzę i postmenopauzę. Klimakterium to etap w życiu kobiety, pomiędzy wiekiem rozrodczym (prokreacyjnym)  a początkiem starzenia się.

 
STATYSTYKI
„ Menopauza pojawia się u kobiet na ogół około 50 roku życia, ale okres premenopauzalny może rozpocząć się już po 35 roku życia. Przyjmuje się, że średnia długość życia Pań w Polsce wynosi około 80 lat, a zatem na okres około i pomenopauzalny przypada niemal ½ życia kobiet” *

„U kobiet po menopauzie stwierdzono o 36% więcej tłuszczu trzewnego w porównaniu do kobiet przed menopauzą” *

„Po 60 roku życia masa mięśniowa zmniejsza się u kobiet o około 12% przy jednoczesnym zwiększeniu masy ciała o 18% „ *

„ Co 3 kobieta po 50 roku życia doświadcza co najmniej 1 złamania związanego z osteoporozą” *

„ W ciągu 15 lat po menopauzie średni linijny spadek zawartości kolagenu w skórze wynosi 2,1% na rok, a grubości skóry 1,13% na rok. Do większej utraty kolagenu dochodzi w ciągu pierwszych 3 lat menopauzy, a szczególnie w okresie 6 miesięcy od ostatniej miesiączki”*

„Częstość występowania zmian w układzie moczowo-płciowym po menopauzie ocenia się na 50% w grupie kobiet 50-60 letnich oraz na 72% u kobiet 70-letnich. Pomimo tego tylko ¼ kobiet z wyżej wymienionymi dolegliwościami szuka pomocy u lekarza”*

„Ryzyko depresji u kobiet w okresie menopauzalnym jest 2-5 razy większe niż w okresie przed rozpoczęciem się zmian menopauzalnych i po zakończeniu menopauzy” *
 
Klauzula prawna : Treść niniejszego artykułu ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące, nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

©wszystkie prawa zastrzeżone
Żadna część jak i całość artykułów zawartych na stronie www.vitavita.pl  nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody vitavita.pl Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody vitavita.pl. lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie

 

Przejdź do strony głównej